Sunday, October 31, 2010

sayang...dengar dulu...

"Sayang...dengar dulu cakap abang...bagi abang jelaskan perkara sebenar.." rayu aku. Ya..memang dia sangat marah pada aku. Tapi apa yang boleh aku buat? Aku sendiri tak minta benda ni jadi pada aku. Ya..dia mara aku..atas sbb apa?? Bkn..aku..mmg telah diberi peluang untuk hidup yg singkat..Dia...aku mmg telah kenal lama..hampir 3tahun..da telah berumahtangga dengannya hampir 6bulan...masih baru..pada mulanya mmg bahagia...yea...hasil dari perkahwinan kami yg lahirnya atas dasar cinta..perkenalan awal kami pon bermula di kampus...yea aku pon telah lame menyingle time tu...kne lak ade seorang prempuan ni yg mmg btul menarik minat aku...n aku sndri pon xtau...aku da korbankn segala aktiviti aku, enjoy, berhibur dengan kawan, gi kelab, n pape lg la aktiviti yg mmg buang masa sesangat la...n mase tu aku gantikan utk cube tuk ambil hati die...Ya...die mmberi respon dan perkenalan kami berjalan lancar sehingga la pada 1 hari tu...beberapa minggu sebelum majlis pernikahan kami, aku telah batuk dan yang memeranjatkan ialah batuknya berdarah...aku ke hospital dan aku telah diberitahu oleh doktor yg aku dihidapi radang paru2...Ya Allah...berderau darah aku...lemah...semua mmg lemah setelah ditambah oleh doktor yang aku tidak punyai masa yg lama untuk hidup....hanya 1 tahun paling lama...camna dengan die??aku akan tgglkn die selepas hanya beberapa bulan aku kawen? Ya Allah...camane aku nk terangkan kepada die??ini yg sedang berlegar dalam kepala aku...aku xpatut tabur janji tuk membahagiakan die sampai mati kao aku tau ajalku begitu singkat...aku mmg xkn janji...krana prkara ini hanya akn mnyakitkan hati nya...sayang...abang mintak maaf...syg kate pas 6 bulan kite kawen kite nk pergi bercuti bersama kt bandung dan menunaikan umrah bersama kn??tp abg menolaknya...syg...abg mntak maaf....abg cube tuk berikan penjelasan, tetapi syg berkeras...syg kate abg xpntgkan syg...abg da ade janji lain dan utamakan kerja dan disebabkn itu abg cancel holiday kite..bkn bgitu syg...smalam abg pergi lg ke klinik dan syg pon tidak tahu...mmg salah abg, abg pon xbgtau syg ttg pnyakit abg...maafkn abg...doc berkata abg hnya tggl 3 hari untuk hidup...dan hari yg ke 3 ni la kite tgah bergaduh....syg...abg xberniat lgsung nk sakitkan hati syg...abg minta maaf xdpt bahagiakan syg, xsempat mmberikan zuriat sebagai buah cinta kite, paling tidak pon itu lah yg akan mmbuat syg teringat kt abg biler abg da tiada...ye...pada masa ini abg mmg da xda...n abg pon da telefon adik abg tuk perkara ni...mksd abg minta syg bace surat ni tuk syg tahu ape yg berlaku...selepas syg pergi slepas kita bergaduh, hati abg mmg sakit...bkn sakit kerana perangai syg, tetapi sakit kerana penyakit abg ni...syg lgsung xnk dengar dlu..abg sangat serba salah...tidak perlu masa yg byk tuk abg jelaskan semuanya tetapi syg tetap ingkar...ttap tinggalkan abg...jikalau masa leyh diulang...abg akn cuba bahagiakan sayang...walau dalam masa singkat tetapi dalam masa singkat tu juga la abg sibuk dengan kerja dan semuanya kerana janji kita pada masa kita nikah dlu...semata untuk membahagiakan sayang...sayang...abg harap sayang maafkan abg kerana tulis surat ni panjang sangat sebab ABANG NK TENGOK ORG2 YANG BACE BLOG NI NYEMAN KE X NGAN ABG SBB ABG NK CKP ABG DA MLS NK TYPE LAGI.....HAHAHAHHA....CHOW!!~

No comments: