Saturday, September 5, 2009

Aku yang bergelar pegawai

uhuhuh
da bape lame da xupdate blog
hahaha...tade mase laa...
keje lor skang
emmm....da 2 bulan da keje
alhamdulillah laaa..
kat batu pahat jek xjauh mane pown
aku ni jadi pegawai kredit mikro
mikro jek kot,..besa2???insyaallah pasni...

Saturday, June 27, 2009

we are the GEMStone

assignment pertama aku

this is the logo of my company
aku yg wat sendrik nih
tp idea come from the staff dlm group aku laaa...
kire nye company aku ni wat bisnes event management laa




ok ni lak video or montaj b4 aku present
best tul dapat grup yg kreatif2 nih
ekekeke..
so enjoy lah yekk..


GEMS Willing To Train Unemployed Grads

March 13, 2009 19:09 PM

GEMS Willing To Train Unemployed Grads

PUTRAJAYA, March 13 (Bernama) -- The Graduate Employability Management Scheme (GEMS) implemented by government-linked companies (GLCs) will offer training opportunities to 12,000 unemployed graduates for a two-year period.

Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said 5,000 unemployed graduates would be taken in for the first year and they would undergo a two-and-a-month training and later emplaced in the GLCs participating in the scheme for six months.

"I believe they will become more employable graduates. This was proven through the 'Green' programme, now known as GEMS, where the success factor for employability was 97 per cent," he said when launching the GEMS programme at the Finance Ministry, here today.

Also present were Second Finance Minister Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, Higher Education Minister Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin and Khazanah Nasional Berhad managing director Tan Sri Azman Mokhtar.

GEMS is an evolution from the Graduate Employability Ehancement Programme (GREEN) which had been implemented by Khazanah since 2006.

Najib said the unemployment rate in the country was expected to rise to 4.5 per cent this year compared with 3.7 per cent last year and this did not include about 100,000 workers who were forced to work without 'overtime' claims and earning only the basic pay.

He said a high unemployment rate would create many problems to the country not only in terms of the economy, whereby the people's qualifications and skills could not be utilised productively to generate economic growth, but would also cause social and possibly political problems.

Najib said based on estimates, about 60,000 graduates might find it difficult to seek employment at all times and this was a substantial figure.

As such, the government was focusing on the aspects of unemployment in the first and second stimulus packages, that is, how to retain those who were already working and to provide additional job opportunities.

"It is hoped that these measures would be able to cushion off the impact of the global economic recession on the country.

"I also hope that all the GLCs will give serious attention to this programme because the GLCs were created to meet the national agenda and play a role in fulfilling the country's social objective target so that the people can continue to live in prosperity," he added.

-- BERNAMA

new transformation begin ( ye ke??)


da sebulan da nganggur..
then aku tertarik ngan satu program nih
program develop personal in order to be a good staff n insan.
on 21 first i had come to senai to join this program.
it is called GEMS...
untill today, the program conducted is very interesting..
aku tertarik abis ngan program achieve personal excellence
yg bg ceramah nye kristian masuk islam
nicholas silvester...tp yg best nye die ni HAFIZ!!~
ilmu agama die masya Allah leyh kate sangat tggi laaa
impressed abis ngan die tu
d way die delivery pown best gak...
n ade gak yg menarik pasal program nih
kitorang ber'visualize' to perform a company
ala2 apprentice gitu
ceo coo sume mmg ade laaa..
n pg 26 june aku da present pasal company aku..
GLEMS...


Thursday, May 21, 2009

bosan bosan bosan

biler la nk dapat keje
uhuuhhuhu..
org lain da keje da..
abah r paling otai...bru abeh praktikal da trus dapat keje
uhuhuhu..
kwn2 den yg lain pown ntah laa..
uhuhuh...
keje weyh..keje...biler nk pegang duit sendrik niss...!!~

Thursday, March 5, 2009

acara terjun dr puncak menara..wuuhuuuuuuu

ni mereka2 yg mnjayakan program tu
dr kiri:PA bos no 2, bos, manager, n manager maintenance
1 2 3 terjun !!!~
pemandangan dari puncak menara taming sari
haaa..amik ko...tgk bwh tu...kocik jek sume...adehh..

uhuhuhu...ni la bnde yg terjadi semalam(04 mac) kt menara taming sari
sekumpulan penerjun telah datang untuk melakukan terjunan latihan di menara
diorg wat latihan tu tuk diorg terjun kt menara KL nnti
bulan 10 dengau citer laaa..

perghh..tgk dr ats mcm ape da...halus jek sume...uhuhuhu
giler2...gegar gak laaa...ekekeke...
kental la diorg tu...ekekek..
pastu yg best siap ade yg landing ats bas lagik..
sbb tibe2 angin tiup kuat...
kohkohkoh..tiada sebarang kecederaan dilaporkan...
sekian dr bernama...lalalala

mereka sangat epi dapat naik Menara Taming Sari

uhuhuhu....
ni saje jek nk letak gmba diorg
excited sangat naik menara taming sari
haaa...
ekekeke...
mereka sudah naik..
anda biler lagi??
sure best dapat tgk view melaka dalam jarak 5km...kn jauh tu..haa
ade sewa teropong lagik kt sini...
leyh tgk lbey jauh..
lalalala...






nah wat cuci mate korang...

Wednesday, March 4, 2009

AKU TERUJA....


SGT COMEL BERAMBUT BARU..!!!~
HAHAHAA...'ADIK' ANIS COMEL...LALALALA

lalalalalagi kne lagi

folder gmba ke6 n gmba ke6 dlm folder tu
nk tawu sgt ea..
nah amik nih...


haaa...gmba ni tyme tu besday si schnna ni haa...kitorag wt skali ngan besday dak faiz ni...besday die tyme tu 16feb n schnna 21feb..so ni la surprise kitorang wat..n ni la event first kitorang wat mase kitorang mule masuk degree,mule kenal2, n mule epi2...perghh...best siot tyme nih...

rahsia disebalik nama

Maksud Nama-Huruf Pertama

A
Ramah dan murah senyuman.Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasahati, dan mudah mengeluarkan kata kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B
Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C
Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D
Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E
Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F
Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G
Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H
Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I
Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K
Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L
Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M
Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N
Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

O
Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P
Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

Q
Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R
Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah..

S
Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T
Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U
Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V
Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W
Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X
Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y
Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

Z
Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.

info tuk korang lagik

Rahsia Bantal

Terdapat beberapa ketegori bantal dan perwatakan:-


1) Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2. Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

6) Tidak punya bantal

Kasihan betul... pergi kedai belilah satu ;p ;p ;p

ni sumber pngetahuan tambahan korang

Senarai individu terkaya di Malaysia update jan 2009.



1.Tan Sri Robert Kuok (Raja gula-Kuok Brothers Sdn Bhd) - RM26.6 bilion

orang terkaya di Malaysia
2.T. Ananda Krishnan (Maxis) - RM20.1 bilion


orang terkaya di Malaysia
3.Tan Sri Teh Hong Piow (Public bank) -RM8.15 bilion


orang terkaya di Malaysia
4.Tan Sri Lee Shin Cheng (IOI Corporation) - RM7.4 bilion


orang terkaya di Malaysia
5.Tan Sri Quek Leng Chan (Hong Leong Group) -RM4.5 bilion


orang terkaya di Malaysia
6. Puan Sri Lee Kim Hua (Genting Group) - RM3.5 bilion


orang terkaya di Malaysia
7.Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary (MMC corporation Berhad) -RM3.2 bilion


orang terkaya di Malaysia @isuhangat
8.Tan Sri Vincent Tan (Berjaya Group) -RM1.8 bilion


orang terkaya di Malaysia @isuhangat
9.Tan Sri Tiong Hiew King (Kumpulan Rimbunan Hijau) RM1.6 bilion



10.Tan Sri Azman Hashim (Arab Malaysian Corp) RM1.4 bilion



naseb bek ade gak melayu..
uhuhuhuh

Tuesday, March 3, 2009

promosi ku di melaka mall on 22 to 22 feb 09




uhuhuhu...ni pasal promo aku kt melaka mall..
mmg boring..
org mmg ler ade tp tade la ramai sgt
adehhh...
mmg mase awal2 kne gi
pkir gak laaa...da nape la nk wat kt cni
adehh...tp da name free bkak booth kan so kitrang gi jek laaa


start jumaat mmg very the bosan..
pastu tup2 sorang staff kne pggil suh jd model pngantin
sbb kbetulan tyme tu ade wat show raja sehari haaa
so ni la gmba nye


mcm2 aktiviti lg la ade
pastu kan..
kebosanan aku terubat biler aku tgk dak nih
gmba ni aku yg tgkap taw
lawa x??
lalalala


last2 ni penutup untuk entry kali ni
lalalala
ni pown aku gak yg snap
lalalala
aku cameraman pd masa tersebut

biler la keter aku leyh jd cmni?


kohkohkohkoh

moral of the story

Ketika sembahyang tokleh bercakap

Pada suatu hari Jumaat yang hening Amat naik bas ke masjid untuk menunaikan sembahyang Jumaat.
Mak Amat memberikan seringgit untuk tambang bas pergi dan balik memandangkan Amat dah pun makan tengahari di rumah, adapun perjalanan ke masjid itu 10 km jauhnya.

Amat pun membayar tambang bas 50 sen kepada konduktor yang ensem itu, lalu konduktor tu pun memulangkan baki wangnya dengan duit syiling 50 sen sekeping. Amat pun ambik duit tu simpan dalam kocek baju melayunya.

Sesampainya di masjid, Amat pon mengambil tempat di saf kedua memandangkan saf pertama sudah pun penuh adanya.

Setelah azan berkumandang, pak imam pun mengimamkan solat Jumaat.

Amat pun menunaikan sembahyang berjemaah itu..semasa para jemaah rukuk termasuk Amat sekali...tiba-tiba duit 50 sen nya jatuh dan tergolek betul-betul jatuh di bawah telapak tangan orang dihadapannya.. risau bila pikir nak jalan kaki balik rumah di panas-panas terik tu..amat pun berbisik kepada orang dihadapannya...

Amat: "jangan ambik duit aku tu,aku nak buat tambang balik nanti..."
lalu orang itupun menjawab...

"Alah,setakat 50 sen aku tak heran la, tak der sape nak ambik duit kau tu".
Lalu orang disebelah Amat pula yang terkejut kerana Amat bercakap di dalam sembahyang pun berkata...

" eh, korang nie..dalam sembahyang mana boleh bercakap"
Selepas itu,ada seorang yang lain pula bersuara

" Yang kau bercakap tu aper ?"....

sahlah... sembahyang mereka telah terbatal hanya kerana 50 sen.

MORALNYA : jangan bercakap dalam sembahyang..lupakan hal2 dunia bila mengadap Allah Yang Maha Esa..

first tyme gi panggung agak nye

Chot tengok wayang

Chot nak pegi tengok wayang kat panggung dgn isterinya. Sampai di kaunter
tiket, Chot beli dua tiket utk dirinya dan isterinya. Tak lama kemudian, Chot
datang semula ke kaunter tiket tadi dan membeli dua lagi tiket...

Kemudian, Chot datang lagi sekali untuk membeli dua lagi tiket. Kali ini penjual tiket
itu membuka sedikit cermin kaca di kaunternya dan bertanya, "Bukan ke encik
dah membeli dua tiket dan kemudian datang lagi untuk membeli dua lagi tiket tadi?"
Chot menjawab,

"Betul! Tapi ader sorang mangkuk hayun yang berdiri kat depan pintu masuk
panggung tu asyik koyakkan tiket saya ajer..

hahahha..bengong

Hari Yang Buruk

Seorang pemandu lori yang baru datang langsung meneguk habis isi gelas itu.
Lelaki yang empunya gelas terus menangis.

"Hei, jangan la nangis!" kata pemandu lori.

"Aku cuma bergurau. Aku belikan kau minuman yang lain!"

"Bukan itu masalahnya. Hari ini merupakan hari terburuk dalam hidupku. Pertama, semasa
aku ke pejabat tadi bosku marah besar dan aku dipecat. Ketika mahu pulang, ternyata keretaku dicuri orang. Masa aku naik teksi, ternyata dompet dan kad kreditku tertinggal di dalamnya. Sampai rumah, isteriku tidur dengan tukang kebun. Aku meninggalkan rumah dan datang ke bar ini.
Setelah berfikir panjang, aku mengambil keputusan untuk mengakhiri hidup aku, tiba-tiba kau pulak
muncul meminum racun aku.

bebudak zaman skang nih

Cerita Air

Anna merupakan pelajar tadika di sebuah sekolah tadika di dalam negara Malaysia. Beliau merupakan belajar yang nakal dan sering dimarahi oleh guru-gurunya. Walaubagaimana pun Anna telah mendapat pendidikan yang terlebih dalam ilmu sains dan teknologi. Sehinggakan Anna kadang-kadang lupa daratan.

Cikgu Laily: Anna bangun... saya nak tanya awak. Bagaimana ingin mengeja perkataan air.

Anna: Alah cikgu mudah je ejaan air. Adik saya yang tak sekolah tu pun tahu.

Cikgu Laily: Bagaimana ejaan nya?

Anna: 'HIJKLMNO'

Cikgu Laily: Kenapa awak mengeja perkataan air begitu?

Anna: Bukan kah ejaan air bererti 'H to O' (H20). Betul tak cikgu?

Cikgu Laily:????

Monday, March 2, 2009

JOM HEBOH...lalalala

sabtu ahad aritu...
kne la wat promo kt jom heboh..
uhuhu..
bosan...naseb bek ade gak la sambutan tuk tiket menara taming sari kt situ
dengan asyik ujan jekk
lalalala...xdapat la korang nk berpesta sangat
tp aku xpat jupe nurul syuhada...uhuhuh
bru nk bg awek aku jeles kalo dapat bgamba bdua
lalalala...tu la da niat jahat kann
trus xdapat..

btw xdela gmba nk letak...camera pown kt mmber..
pinjam sbb bercuti
haaa...
yg ade pown gmba keter....
sat naa...

hahaha
gmba keter jek....
best wooo tgk layan drift...ekeke..

ni lg satu...
brand new merchandise from menara taming sari..
kalo berminat leyh beli
nk order pown boley..
keychain with bookmark....2 in 1....
RM3 jekk..
^_^


Friday, February 27, 2009

hmmm

urgghh...susah nye nk wat proposal nih...
byk lak tu nk kne wat..
so skang aku da fedap..
aku ngadap lptop on9 jekk...
lalalalaala..
nga tade mood nk wat drumline battle punye keje..
uhuhuhu..

mggu ni (28 feb & 01 mac) ade wat promo lak
kat MITC melaka
tyme jom heboh tu laaa
haaa..
meyh ler ramai2 dtg
kalo rase nk beli tiket mura
tyme ni laaa korang nk merasa bli murah tiket tu
lalalala..
btul aku xtipu walaupon marketing penipu
tp ni fact
mmg kitorang jual pakej muuuuuuuuuuuuuuuurah punye
lalalalala

datang la beramai2...
dtg bli tiket ok..bkn jupe artis..
babab kang!!~
lalalala

Tuesday, February 17, 2009

we did it!!~

for the 1402 promo...we did it..
haaa...even sale open xbyk tp kitorg epi sgt
sbb all pakej sold..
mawu xnye..
promo kitorg da wat 2 minggu sebelom tarikh tu
tp feedback yg kitorg dpt bru 5 pakej booked..

haaa....kitorg da risau bos mara pe sume
last2 on dat day kitorg bjalan lg
gi kt mahkota parade
gi kt dataran pahlawan tarik org dr sane
bangunan merah pown gi gakiap jam
kt kapal besar pown gi

kesimpulan nye ari tu mmg damn penat siak
adehhh...
n then kitorang push kt menara itself
nmpk kapel jek kitorang trus tarik bli pakej tu
n mmg best bile diorg bli
n follow until nite...
kitorang variable kan lg ride tu
wat setiap jam...so at least setiap jam tu ade la ride for valentine tu kan n org akn attracted ngan pakej tu
lgpown tyme tu jela nk merasa naik 10minit
b4 this 7 minit jekk...
haaa...dpt special gift lg
sape nk bg ngan hrge murah cmtu kann
ekekeke

yg penting mmg hepi giler laa
mission accomplished!~

Friday, February 6, 2009

LG PROMOSI......BG UP SKET..!!





TUK 14 02 2009 NI MENARA TAMING SARI ADE WAT PROMOSI HARGA TIKET
RM50 TUK 2 ORANG DEWASA
PAKEJ MERANGKUMI KUNTUMAN BUNGA VALENTINE ROS
COKLAT
DAN JUGA HADIAH ISTIMEWA UNTUK ANDA
=)

ANTARA KELEBIHAN PAKEJ INI ADALAH ANDA TIDAK PERLU BERATUR PANJANG
BILER TIBE MASA SESI ANDA, ANDA SUME TRUS NAIK
=)

TEMPOH RIDE JUGA DITAMBAHKAN
XSAME MCM NORMAL RIDE
BESE 7 MINIT TP TUK PAKEJ NI EXTEND 10 MINIT
=)

BAWA LA INSAN TERSAYANG MENIKMATI PEMANDANGAN INDAH BANDARAYA MELAKA
DISAMPING MELAKAR MEMORI INDAH DI MENARA PD KETINGGIAN 110METER
=)

PADA YG BERMINAT LEYH CONTACT SY DI TALIAN 0177300153 UTK BOOKING
PILIH SESI YG ANDA NK
PG =10PG
PTG =7PTG
MLM =10MLM

REBUTLAH PELUANG INI YG XMUNGKIN ANDA DAPAT JIKA PERGI DI HARI BIASA
=)

BYK PENGALAMAN MENARIK DLM 2 BLN PRAKTIKAL

KEPADA KORANG SUME...
AKU PRAKTIKAL NI NK KATE MCM LEMBU POWN X GAK LAA
THANX GAK LA CEO AKU SBB BYK GUIDE AKU
PD MULE AKU DTG AKU IGT APE LA YG CEO AKU DA WAT NIH
AKU MATI2 IGT TRUS START MASUK OPIS...
TP DAN2 KNE JAGE CABIN..
AKU CKP WHAT THE.......

THEN XLAME PAS TU CEO PGGIL AKU
CKP MULE2 MNTK MAAF LA KAN SBB TPKSE DERA..
DIE CKP ADE TUJUAN..
SUH KENAL CUSTOMER DLU..
AKU JAGE CUSTOMER SERVICE AT FIRST
PART OF MARKETING GAK KANN???
BTUL LA KATE BOS AKU TU..
MMG AKU BYK BLAJAR TYME HANDLE CUSTOMER SERVICE TU
LAGI2 TANG PUBLIC RELATION AKU

KALO PUBLIC RELATION XDE MARKETING POWN XJALAN LER..
YE R ...PRASAAN MALU
DLM MARKETING MNE DE MALU BEB
LG SATU LEYH KENAL BEHAVIOR CUSTOMER TOWARD MENARA TAMING SARI TU...

N 4 UR INFO TADE LA TIAP2 HARI SGT AKU HANDLE CUSTOMER SERVICE TU
ADE GAK AKU WAT MARKETING
ADE SKALI TU GI MITC MELAKA
WAT PROMO KT SANE
HAAA...HR AKU POWN PUJI AKU SBB KATE DPT TARIK CUSTOMER BELI TIKET
KEMBANG SAT AKU
HAAHAHA...

PASTU MCM2 LG LA AKTIVITI PROMO YG AKU WAT
ADE GI HOTEL2 WAT PACKAGE
DEAL PACKAGE NGAN DIORG..
MMG MNCABAR LER..
MMG CEO AKU BTUL2 NK TRAIN AKU..
ADE SKALI TU AKU KNE GI TAKLIMAT
BKENAAN MENTERI TIMOR LESTE DTG MELAKA
SO AKU WAKIL COMPANY AKU GI LA KT SERI NEGERI TU
TEMPAT ALI RUSTAM TU LER..
HAAA...BERBICARA TENTANG MENARA N PREPARATION TUK TIMOR LESTE TU
NI YG LATEST NI VALENTINE NIH..
HAAA..
SO MEH LER SUPORT AKU
EKEKEK..

YG PENTING MMG BEST KALO DPT PRAKTIKAL CMNI
BOS AJAR AKU TUK BLAJA EVERYTHING
BKN SENANG BEB NK PROMO NIH..
LG2 BAB INDUSTRI PELANCONGAN NIH...
LAIN ORG LAIN KARENAH TOWARD THIS INDUSTRI...

SO TO KORANG YG NK PRAKTIKAL
BETTER AMIK INDUSTRI NI LA KALO NK KEJE LBEY
EKEKEK
^_^

PROMOSI MENARIK 14022009 DI MENARA TAMING SARI MELAKA =)





TUK 14 02 2009 NI MENARA TAMING SARI ADE WAT PROMOSI HARGA TIKET
RM50 TUK 2 ORANG DEWASA
PAKEJ MERANGKUMI KUNTUMAN BUNGA VALENTINE ROS
COKLAT
DAN JUGA HADIAH ISTIMEWA UNTUK ANDA
=)

ANTARA KELEBIHAN PAKEJ INI ADALAH ANDA TIDAK PERLU BERATUR PANJANG
BILER TIBE MASA SESI ANDA, ANDA SUME TRUS NAIK
=)

TEMPOH RIDE JUGA DITAMBAHKAN
XSAME MCM NORMAL RIDE
BESE 7 MINIT TP TUK PAKEJ NI EXTEND 10 MINIT
=)

BAWA LA INSAN TERSAYANG MENIKMATI PEMANDANGAN INDAH BANDARAYA MELAKA
DISAMPING MELAKAR MEMORI INDAH DI MENARA PD KETINGGIAN 110METER
=)

PADA YG BERMINAT LEYH CONTACT SY DI TALIAN 0177300153 UTK BOOKING
PILIH SESI YG ANDA NK
PG =10PG
PTG =7PTG
MLM =10MLM

REBUTLAH PELUANG INI YG XMUNGKIN ANDA DAPAT JIKA PERGI DI HARI BIASA
=)

Friday, January 9, 2009

VIEW OF MALACCA FROM THE TOP

NI LER BANGUNAN NK BLI TIKET KE TOURIST INFO KE KIOSK KE SUME ADE KT SITU
NI LER FLOR DE LA MAR
NI LER SUNGAI MELAKA N BNDAR MELAKA
NI LER BNDAR MELAKA GAK.NI NAME NYE MAHKOTA PARADE..

NI LER DATARAN PAHLAWAN MEGAMALL

BILER DA BJUPE

HAAA....ALKISAH NYE SORANG KWN AKU NIH
HUHUHUHU
EPI GAK LER DPT JUPE DIE ARITU
DPT CALLING TAWU2 JE ADE TPACAK DEPAN MNARE
EKEKEKE..
APE LG EXCITED LER AKU JUPE DAK NIH
BRU SEBULAN XJUPE DA RINDU SEYH
WAKAKAKA
DIE LAH TEMANKU BERTENGKAR
EYH YE KE??


THANK U DTG JENGUK I
HEHEHE

NI LER GMBA KAMI
DIE DTG NGAN KENGKAWAN DIE
DIE LA NURUL HASNAH ISMAIL